måndag 30 januari 2012

Grön kompis

Kul vardagshändelse idag. Handlade på ICA-MAXI och när jag o dottern kom ut till bilen (min gröna polo) fick vi se detta :-) bilen hade fått en kompis.
















Min bil är rätt ovanlig eftersom den har en lite  läskig grön färg, det är en polo från -00 den är ett mycket bra köp och passade den typ av stadsbil jag sökte i somras när jag köpte den. Idag när jag kom ut ur affären hade en nästan exakt likadan dessutom med nästan samma regnummer parkerat bredvid!!!Endast första siffran i regnumret skiljer dessa bilar åt, Roligt var att båda dessutom var finputsat glänsande gröna. Jag visste inte att denna "tvillingbil fanns i Luleå, jag vill ge föraren pluspoäng för att förgylla min dag på detta sätt.

3 kommentarer:

Susie på Stjärnarve sa...

Det är kul när man får en sån trevlig upplevelse av sin bil!
Jag sålde min pappas enormt välskötta Toyota som jag ärvde efter honom till min väninna. Bredvid hennes på p-platsen vid radhuset så stod en exakt likadan, med nästan samma nummer. Det var bara det att den bilen var i så otroligt dåligt skick att man trodde den skulle ramla isär när som helst - så grannen var på henne stup i ett och ville köpa hennes. Det kändes faktiskt rätt skönt.....

F.S. sa...

va lustigt!

Larsson sa...

Dessutom är Polo bra bilar - i alla fall om de pysslas om lite...