söndag 3 juli 2011

Wheels Nationals Umeå - gissa bilen

Nyss hemkommen från Wheels i Umeå, det var en härlig lördag, så många underbara bilar, jag ser fortfarande bilar när jag blundar. Jag håller på att titta igenom bilderna men det är så många och jag måste smälta mina intryck lite till innan jag väljer ut några att visa på bloggen. Jag hittade min favorit redan efter 15 minuter på mässan och den ska ni få gissa på. Hade ingen aning om att denna modell fanns. Är det någon som vet vad detta är för bil??

6 kommentarer:

Larsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Larsson sa...

Ford Fairlane -68

Mercury sa...

Sådan bra gissning så nära man kan komma. Efter lite googlande tror jag mig veta att det finns en detalj på bilden som avslöjar rätt årsmodell.

Larsson sa...

Just det; sidomarkeringsljus? = 1969?

Lempa sa...

Det ser ut som en Ford Torino Fastback 1969.

Mercury sa...

Det är en Fairlane 500 -69 men Lempa har rätt i att Torino -69 är väldans lik denna bil. Från YouTube ser jag att två detaljer på sidorna skiljer 68 och 69 sidomarkeringsljusen och också antalet korta kromlinjer på vid sidofönstret 68 verkar ha 5 st 69an har tre. Jag visar bilen i ett nytt inlägg