söndag 31 juli 2011

Motorvecka i Lycksele

Det blev en snabb ompackning från fjällresan så drog vi ned till bilträffen i Lycksele med Mustangklubben i Luleå, ett trevligt gäng  (vi fick med oss en Camaro och en Volvo också det var skoj). Jag fick äntligen se min gamla drömbil en Cougar  - de är sällsynta - detta är den första jag sett i år -det finns många vackra bilar men ingen snyggare än denna, det är en 69a.

Sedan lite andra bilder, blev lite imponerad av elsprutningsanordningen på en av bilarna, hade ingen aning om hur den fungerade, långt avgasrör med ett tändstift där man sprutar bensin låter brandfarligt men läckert.

Fotade en black cherry lackad mustang 67a fastback - i princip samma som sambons (den röda framför kåtan). När man kommer in på bagateller och utrustning som skiljer modeller åt blir jag lite sömnig- karossmässigt finns inga skillnader.

Bilträffen i Lycksele var trevlig, och vi bodde fint på hotell Lapland, vi hade kanonläge på rummet, full sikt över parkeringen och såg alla bilar köra upp framför hotellet.

Kanske borde nämna att vi har en förvånande varm sommar här i norr sol och badväder i stort sett varje dag, jag tror att vi bara haft regn vid två tillfällen under juli och det har bara varit några timmar resten har varit sol och varmt.  Jag är tacksam för denna varma semester, i morgon börjar arbetet igen så det är dags att gå och lägga sig nu. Vi har haft mycket skoj under 4 veckor trots att vi inte rest några längre avstånd,





1 kommentar:

DOX sa...

Snygga bilder!