söndag 11 juli 2010

Kyrkbyn 7 juli och "husdjur"

Första semesterveckan har passerat och hos oss målas det fortfarande för fullt men vi kollade in onsdagsträffen i Kyrkbyn, numera känner jag igen de flesta bilarna men det fanns en edsel som såg sprillans ny ut, en cab, det såg ut som de just hämtat den från bilaffären. (Kul med knapparna man växlar med mitt i ratten, kolla instrumeteringen - helfräsch.) Sedan lite annat skoj, det blev en snabb sväng men det är alltid jättemysigt att se bilarna och byta några ord med andra nostalgiker.

















Sedan över till några "husdjur" dessa ramlade ut när jag öppnade ett fönster som sällan öppnas. Någon som vet VAD det är De kommer från någonslags lerkokong som satt vid övre fönsterkarmen, det var flera "rum" med larver och de spred sig över fönsterblecket.Det lilla krypet sist hittade jag också vid en städning, jag vet vad det är men vet  ni, den är pytteliten, jag fotade med makro.

2 kommentarer:

Lempa sa...

Bild 1 o 2 Just denna modell av Edsel ansågs ful nästan vulgär med sin "kyssfront" idag ser den ball ut.

Bild 3 Långa ben rufsigt hår spretande lillfinger...coolt.

Bild 5 Mkt vacker bakdel...med avgaserna ut genom stötfångaren.

Bild 6 Det är väll den berömda "norrlandsdaggen".

Tony sa...

Bilden med din skugga var riktigt läcker, "Långa ben rufsigt hår spretande lillfinger...coolt" som Lempa skriver.
Den idén skulle man utveckla lite på något sätt.