torsdag 15 juli 2010

Cometlös

Så är jag då Cometlös, jag visste att denna dag skulle komma så fort någon skulle ta sig hit för att titta på bilen. Den första som tittade på den köpte den och han blev imponerad när han såg hur fräsch Cometen är, jag kände igen mig själv och hur jag kände när jag köpte den för den är verkligen fin. han sa att det är första gången i sin biljakt han ser en bil som är finare i verkligheten än på bilderna. Lacken är perfekt och kromet på stötfångarna är välbevarat. Han sa att han skulle ha den direkt och sedan prutade han lite och det fick han för jag kände att den kom till ett gott hem där det finns garage och kunnande.

Nu är det bara att vänta och se om det blir nåt annat och vilka fordon som kommer i min väg. Jag tänker mig en annan Mercury  i mellanstorlek... kanske typ denna jag fotat i Kyrkbyn tidigare.















Sedan djuret i förra inlägget är en bokskorpion inte en "norrlandsdagg" som Lempa klämde till med. De gröna larverna vet jag ännu inte vad det är men jag tror att de hör till en liten stekel som jag sett flyga in mellan fönsterkarmen. I övrigt börjar fasaden bli färdig det har tagit 2 veckor och det enda som saknas nu är gavelspetsen där vi tar en JCB till hjälp. Tyvärr måste hela plastsoltaket bytas ut eftersom plasten blivit spröd av solljuset och vi lyckats spräcka det på några ställen under målningen så det är bara att  ta på handskarna och fortsätta med fasad och fönsterjobbet. Vi börjar bli akut less på detta jobb nu.

Inga kommentarer: