söndag 6 juni 2010

DKW AU 1000 LIMOUSINE -61

Visst kan Lasson och Lempa sina bilar, jag hade inte klarat att gissa på den men jag gillar den och visst är det extra kul när även den yngre generationen är med - se bakrutan. Härligt skick på detta fordon men har inte stötfångaren varit kromad? Synd att det är så svårt med stötfångare, har hört att  de ska frätas med cyanid etc. och sådant får man inte göra nuförtiden



















Upptäckte att jag missat att lägga ut en bild på ett vräkigt fordon Buick Limited 1958 helt underbart krom på detta fordon jag skulle gärna provåka detta  skepp.

Jag har en oförskämt stor samling foton redan nu men det är kanske vad som behövs för att överleva vintern häruppe, det är bara att konstatera att det finns många fina bilar i Luleå men mitt fotoalbum har plats för fler - vilken härlig tid det är.

2 kommentarer:

The StarChief sa...

Ljudet från en DKW är obetalbart.

Magnus Hermansson sa...

Hej
sitter här och googlar på bilder på dkv bilar och vad hittar jag nån som har lagt upp en bild på min fars dkv med min son i bilen och i bild vist kan du vara snäll att ta bort bilden och lova att du aldrig mera lägger ut bilder på andras barn igen på internet igen.

MVH. Förälder som aldrig lägger ut bilder på sina barn på internett