fredag 4 juni 2010

Cometångest och Biltemabilar och gissa

Nu ska ni få läsa vad jag gjort -  jag skäms när jag berättar min story, jag satte ut Cometen på Blocket och fick en köpare som skulle komma och hämta den och jag ÅNGRADE mig. Jag kan inte sälja den än och vara utan bil hela sommaren så jag fick  ringa och säga att jag ångrat mig att jag vill behålla den - och så gjorde jag. Fick reda på att det är en bilträff i Umeå i Juli, precis på lagom kometavstånd 26 mil och då behövs ju en komet. Jo, visst var det dumt och köparen blev mycket besviken, en trevlig person jag hoppas de hittar en annan finare bil för kometen är trots allt lite udda och gör sig inte så bra bredvid lägre och bredare fordon men det känns som att den får en liten nystart, den SKA sänkas 1 dm fram, bromsarna måste kollas, tror den behöver nya bromsband fram, jag SKA byta olja i bakaxel och växellåda men sedan är den redo för en bilträff.
Jag har satt ihop några bilder från Biltemautställningen förra veckan, det är lite regnvåta fordon ni får se och den sista är en att gissa på. Märke och årsmodell tack. Känner på mig att pojkar gillar den vita opeln, jag tycker det är ett gott initiativ trots att det kanske lockar till sig för gamla män för de söta flickor som drog runt i den. Jag skulle vilja ge en guldstjärna till flickorna i "Pussy wagon".


 
Här den jag vill att ni ska gissa på märke och årsmodell???

4 kommentarer:

Karlsson sa...

Den påminner om Mazda 929 från andra halvan av sjuttiotalet.

Inte behöver du skämmas. Du är inte den första, och knappast den sista heller som ångrat sig. Det var tur att du kunde ringa till dom. Det hade varit värre om dom hade åkt tåg ett helt dygn och stod hemma på er gård när dom fick beskedet att den inte var till salu längre.

Larsson sa...

Mazda "någonting" 1977. Bra att Du behöll Cometen.

Mercury sa...

Tack pojkar för uppmuntrande ord, jag hade naturligtvis aldrig nekat om de hunnit åka de 25 milen hit för att se på bilen - fick panik sent på kvällen så jag skulle hinna få tag på dem.
Redovisar den lilla röda i morgon.

Lempa sa...

Oj nu hann jag inte med igen...en sådan hade brorsan (818) när jag hade min 929a.