söndag 9 maj 2010

Svar på frågan om tillbehöret

Oj trodde att någon skulle klara det där - det är en ventilationsruta med myggnät till en PV. Man vevar ned fönstret en bit och placerar gummidelen mot fönsterkanten och vevar upp och vips har man en fin ventilation när man övernattar i bilen.

Jag förstod direkt när jag såg den eftersom sambon tillverkade en sådan hemmagjord till en Granada combi vi hade för många år sedan. Vi åkte runt i Sverige och hade in en vanlig tjock madrass bak och åkte i princip runt med en säng.Då var ventilationen helt perfekt -men inte blev passformen lika bra som hos ett orginaltillbehör.

Nu är Larsson lite tveksam och då blir ju jag också tveksam jag förstorade upp märket på den från fotot men jag kan inte läsa vad det står, men någon kan känna igen det kanske.



5 kommentarer:

Larsson sa...

Ja, jisses - detta har jag aldrig sett. Men är det verkligen ett originaltillbehör?

Mercury sa...

Jag letade aldrig efter volvosymbolen på den men ägaren påpekade att det är ett orginaltillbehör - den kan inte passa andra bilmodeller så precis som den är gjord - men nästa gång ska jag ta en riktigt nära titt för säkerhets skull.

Mercury sa...

Jag lade till det som syntes av märket svagt på fotot. Ska kolla upp allt nästa gång vi hälsar på hos ägaren.

Mercury sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karlsson sa...

En sådan har jag aldrig sett. Men det behöver naturligtvis inte betyda så mycket.
När det gäller myggnät är passformen väldigt viktig så den måste ju vara modellanpassad.