fredag 7 maj 2010

Polisen stoppar Kometen

Ikväll blev det äntligen dags för årets premiärtur.Först måste kometen fotas och beundras.


Sedan bar det av till en Bonnevillebekant (en 66a m orginallack den  ska jag visa i morgon). Kometen gick riktigt fint. På hemvägen  fotade jag  färden och såg senare att jag fick med poliskontrollen.Det var stor kontroll i båda färdriktnigarna alla bilar stoppades.

Jag klarade testen och det var ok att vi inte hade bilbälten. Jag funderade faktiskt när jag blåste om jag möjligtvis kunnat få i mig alkohol på något sätt o glömt bort det konstigt att jag kan känna mig som en skurk trots att jag inte gjort något dessutom kom jag ihåg att jag betalade registeravgiften någon vecka  för sent.


2 kommentarer:

Lempa sa...

Gratulerar till premiärturen,vist e de härligt med 1a åkturen efter en låååång vinter...det där med lite snutnåja har vi "motorfolk" nog lite till mans,tror det bottnar i trimmade mopeder:)

blom117 sa...

Grattis till första provturen.

( Nu verkar det som om jag kommit på hur man ska kommentera. )