söndag 2 maj 2010

Instrumentpanel Impala 65

Jag påstod tidigare att parisienne  har samma instrumentpanel som Impala 65 för att jag tolkade wikipedia så. Jag var tvungen att återvända till bilen  för att ta mig en närmare titt och fota det hela men bilden blev så dålig.
Jag tycker att likheter finns men det är inte exakt samma nu är parisiennen högerstyrd och impalan vänsterstyrd så det går inte att jämföra exakt kanske?
http://www.jims59.com/65impala/images/65%20Impala%202007%20int%20dash.jpg

Lika bra att erkänna sin okunnighet. JAG VET INTE

3 kommentarer:

Larsson sa...

Nå, då är vi minst två som inte vet ;-) Men jag vet en som kanske vet, nämligen han The StarChief!

The StarChief sa...

det är lurigt med dom högerstyrda för dom var oftast på väg till Australien och en del england.
Jag har tyvärr aldrig sett en 65 högerstyrd så jag vet inte om panelen är annorlunda. Normalt har dom Canadbygda samma instrumentering som USA byggda men i och med att den var höger styrd kan dom ha plockat ihop från någon annan GM bil som sålldes högerstyrd eller att att chevans panel passade bättre för högerstyrd då dom andra hade en lång panel som gick över hela bil bredden så att säga.
Din bild säger mig Cheva inte Pontiac panel.

Mercury sa...

Tack,det är svårt att ta reda på hur panelen ser ut i en högerstyrd Impala 65 så det gör jag inte men vi kan konstatera att parisiennen har en chevapanel och att likheter finns med impala 65. Jag är nöjd där. Tack SC och Larsson, jag gillar dessa små "forskningsuppdrag".