torsdag 20 maj 2010

Dalaresa


Jag hoppades att få se många jänkare under denna veckas jobbrundtur i dalarna men inte det stannar vid en ny svart Mustang cab utanför kupolen i Borlänge och en förfallen Catalina mittemot Avesta järnverk.  Inte för att jag letat så aktivt men här i trakten finns ju Big power Meet och som  på T-shirten Classic car Week. Jag skulle gärna besöka båda. Killen som skjutsade mig i en taxi hade en mustang V8 men en 90-talare han berättade att han målat mustangen som en dalahäst, lite kul förstås men tilltalar inte riktigt en norrlänning -bilen kan ju vara snygg ändå. Jag har inte sett den, trevlig chaufför i varje fall.

3 kommentarer:

Karlsson sa...

Det var väl den lilla hästen i grillen som var målad? En sådan har jag i alla fall sett på en onsdagsträff i Avesta. En rätt diskret pimpning.

Mercury sa...

Kul att du sett den! jo det var den lilla pållen i grillen han målat och det är väldigt kreativt och får folk att minnas bilen så med eftertanke blir det extra pluspoäng för bilen. Normalt försöker jag i allafall att behålla allt så nära orginal som möjligt.

Lempa sa...

Big Power Meet ligger ju inte i Dalarna...utan lååångt därifrån (tycker vi Sthlmare)nämligen i Västerås ca 8-10 mil...just det Taxichaufförer är trevliga:)