söndag 30 maj 2010

Criusing i Luleå + gissa

Igår vad det  cruisingkväll som fortsättning till utställningen på Biltema. Härligt att få en "heldagsbildag" i Luleå jag var saligt  lycklig och trött av alla bilar jag sett när det var läggdags. Jag har tagit ut några cruisingbilder, och bilen från gårdagens bilfråga var med på cruisingen så jag börjar med en bild framifrån på den och Lempa du är på rätt spår.












Nåt jag blev extra glad åt var 2 st råa Opel Kapitän en 60a och en 62a de såg overkliga ut där i det brutala skick de är i men snygga karosser. Till kvällens snyggaste utser jag  en Thunderbird från 68, den var fräsch den hade  mattsvart lack ( jag tror den skulle vara ännu snyggare i blank lack). Jag var förvånad över antalet poliser jag har aldrig sett så många och de hade en helikopter över området hela kvällen, mer poliser än på festivaler.Det var många vanliga bilar i cruisingen så det blev riktiga köer i stan. Här kommer några bilder.







1 kommentar:

Larsson sa...

Jaha, en Volga eller GAZ M22... var även jag inne på en östbil då bakdelen inte var amerikansk med hade ett amerikanskt snitt... en snygg modell - gick fö två stycken sådana i Arvika... en kombi och en sedan, bägge med Perkinsdiesel.