lördag 29 maj 2010

Bilutställning på Biltema o gissa bilen

Varje år återkommer en bilutställning på biltema man parkerar helt enkelt på parkeringen och vandrar runt för att spana in varandras bilar. Det var en positiv överraskning för det fanns många härliga bilar jag inte sett förut, det var många bilar och jag fick  fokusera på" nya bekantskaper". En av dem ska ni få gissa på, det är en bil jag mött många gånger när jag åker till jobbet och undrar vad det är för något, omöjlig att gissa men nu vet jag. Vet ni?

















Sedan en Cadillac i trafik i Sverige 1939 - vid Cadillacen dracks det kaffe men det fanns flera ställen där man drack starkare saker, lite tidigt på dagen tycker jag sådär just efter frukost...eller det kanske var frukost vad vet jag.
















Cometen hamnade ganska undanskymt men jag blev glad när jag sneglade på den och fick se detta någon okänd som fotar en flicka vid min Comet















Ikväll blir det cruising i Luleå, jag har inte cruisat förr så det blir extra skoj. Kyligt och grått väder så cabbarna lär nog vara uppe, hoppas det blir en trevlig kväll ändå. Jag återkommer med fler bilder för det fanns många härliga bilar.

3 kommentarer:

Karlsson sa...

Den ser väldigt spännande ut. Men jag kan inte påminna mig att jag har sett någon tidigare.

Lempa sa...

Den var lite svår...men tror det är något från Öst...typ Volga eller Moskvitch.

blom117 sa...

Skulle tro att det är en sån här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Volga_(automobile)