onsdag 14 april 2010

Vårtecken

Sol och värme har gjort underverk i Luleå. Vägarna doftar ljuvligt torr asfalt och vi kan så smått avnjuta det mullrande ljudet av V8or och vrålet av motorcyklar (än så länge har inte doften av brända däck nått hit men det kommer det kommer..)    Burkae Bersica sticker upp i dikena. Ja det är en härlig tid.

Jag har så smått börjat med vårbestyren och både Cometen och Suzukin har väckts ur sin vinterslummer. Med posten kom min nya backspegel och ett nytt lås till bagageutrymmet på Cometen. Backspegeln är jättefin jag är glad att jag köpte den, spegelglaset på orginalspegeln är dassigt. Men 600 spänn för ett ynka  lås sved lite men jag slipper kasta ut baksätet och kräla in varje gång jag behöver öppna bagageutrymmet så det blir nog bra.

Suzukin var lite kinkig, känslig för gas inte för mycket -  inte för lite  - lagom ska det vara. Man kan nästan tro att det är en kvinna men han heter Rudolf min lilla röda.

Katten Hilda gillar att vara med i stallet, här på bilden är det 70 hästar och en katt  i en box. (Katten drog när motorn tillslut drog igång)

2 kommentarer:

Karlsson sa...

Visst är det härligt med dessa vårliga motorljud. Det passerade en och annan V8 här också i söndags, och ett grått rökmoln som visade sig vara bekantingen Sören och hans Matchless.

Står det inte en hästkraft framför Suzukin också? Den kanske vill vara med på bild den med?

Mercury sa...

Observant av Karlsson (det var precis vad sambon påpekade att det fanns fler hästar på bilden, skickligt av Karlsson att veta att den bara har 1 hk) Jo, den borde få vara med på bild, ska fota den sedan.