torsdag 8 april 2010

Några saabar från mässan

Jag har några dagars semester och surfar och bloggar mer än vanligt trots att det finns så mycket annat som borde göras, som att byta några lampor på bilen som ska besiktas om några timmar. Jag plockade ut några bilder på SAAB som visades på mässan, det måste ha varit en bra mässa för saabentusiaster (jag inte en sådan - men det var intressant att se bilarna, jag hade ingen aning om att det fanns så många modeller - sonett var en riktigt extrem design). Många bilar var från bilmuseum , det är roligt att de bevaras för eftervärlden. Vi mötte förresten årets första riktiga  jänkare igår jag kunde inte identifiera den tyvärr men härligt  - kanske säsongen har startat här i norr också??? Kolla in lågprofil och fälgarna på den metallicgröna saaben jag tycker det är läckert - modellen är riktigt snygg.









2 kommentarer:

Larsson sa...

Den gröna saaben Du nämnde - har inte den modern drivlina o inrdning? Med V6-motor o hela köret?

Mercury sa...

Mässan förtäljer inte vad som finns under huven men inredningen är utbytt. Patrik Söderberg, Strömsholm äger den, SAAB 92 B Delux 1956 såg att den fått pris på nåt Power Meet tidigare.