torsdag 15 april 2010

Gissa bilen

Nära att Golfen blev utbytt igår, följde med en arbetskompis och föll oväntat för en skoda fabia i svart metalliclack till ett överkomligt pris, jättesnygg lik en golf om man bortser från fronten, den är en nackdel.  Allt är  fräscht, sportigt och svart på den lilla bilen, tuffa fälgar, jag är bilsjuk,. Efter jobbet slet jag med mig sambon  runt på stans bilaffärer. Även han tyckte om skodan till det måttliga priset men vi har inte provkört den, bara tittat - idag har bilfebern gått ner en aning. Jag har 1.8 liters  fyra cylindrar istället för skodans 1.2 liters  tre cylindrar och det är ingen större skillnad på bränsleförbrukningen trots tjugo års utveckling emellan modellerna. Jag vet inte vad det blir av det hela men hursomhelst, på en affär hittade jag underlaget till dagens gissningstävling, den är dessutom till salu. Vad är detta? (om det är för svårt visar jag en lättare bild i morgon kväll)

2 kommentarer:

Larsson sa...

Ja, jag ser fram emot en lättare bild då jag inte har en aning...

Men det bör vara en 50-talsbil med tanke på bensintankens placering, kromad stötfångare, reflexer (dubbla!!) Är säkert en småbil med...

josephzohn sa...

Det är en engelsk .. typ Anglia eller??