söndag 28 mars 2010

OPEL 1958

Visst kan man lita på Larsson -  instrumentpaneler måste vara betydligt svårare än karosser...tråkigare också. Men huruvida instrumentpanelen hör till en Olympia eller en Rekord har jag ingen aning om, de kanske är identiska, kanske också att man inte hade så stor anledning att ändra instrumenteringen mellan årsmodeller. Inte tal om något onödigt lull lull på instrumentpanelen på en 58as Opel. Viss ledning om bilmärket får man av  BENZIN och WASSER. Gissabilenbilden från förra inlägget är tagen från  kommer från denna handbok.





















Nu har det äntligen slutat snöa men vi har haft en grå och mycket snöig vinterdag där jag dessutom tvingades köra en lång sträcka direkt bakom plogbilen som plogade i framänden och kastade ut  SALT i bakänden- många tycker säkert det är fiffigt men jag blir ilsken av sådant men vägen var för smal för att köra om -  min stackars Golf måste spola av den i morgon.Var glada åt att ni inte bor i Luleå...... idag i varje fall.

2 kommentarer:

Lempa sa...

Oj jag hann inte med Gissa bilen..borta hela dan..Föräldrarna hade en 60a när jag va liten..

Lempa sa...

Och jag som trodde det var saltfria vägar uppe i norr..