onsdag 3 mars 2010

Gissa bilen och vasaloppsvånda

Provar med en bilbild bakifrån, vad är det för bil? Ni känner antagligen igen den trots att jag  att detta är en ovanlig bil.

















Det råder vasaloppsvånda på jobbet, det är ett gäng som åker varje år med lite olika deltagare och såhär dagarna före börjar folk bli nervösa temperatur ,skidföre, kost, träning, vallningsstrategier hur tråkigt som helst för den oinvigde. Jag tar det inte så allvarligt men bra fäste och bra glid har stor betydelse. Temperaturprognosen ligger runt -12 till -5 vilket är perfekt men man vet ju inte förrän i allra sista stund vad det blir för förhållanden. Jag har lagt på glidvalla i eftermiddags och sedan ska ett dyrbart pulver,  någonslags flourglidvalla som smältas in.  Fästvallan läggs kvällen före loppet eftersom den är oerhört beroende av föret. Innan jag åkte själv tyckte jag att det var dumt att lägga på pulver som kostar minst 250 kr per par skidor men i ångesten som uppstår innan loppet känns pulvret oumbärligt- man bara måste ha det. Nu återstår att vila sig i form och äta en massa förstås, en tröst är att det finns bussar om man inte orkar ända fram.

5 kommentarer:

Larsson sa...

Den sista av detta fabrikat. Helt annan kylarmaskering än tidigare. En snygg bil!

Mercury sa...

Ja jag förstår att du vet. Jag tycker också att den är snygg.

Lempa sa...

Jaha e de mig ni väntar på...okei då Edsel -60...(precis Larsson,ingen kyssfront längre)

Karlsson sa...

Är det bara jag som tycker att -58 är snygg??

Larsson sa...

Nej då Karlsson - alla modeller av Edsel är snygga...