torsdag 25 februari 2010

Visst gissar ni alla rätt

det var en Lincoln Continental från 59. Jag länkar till mina tidigare bilder på den, det är en riktigt fin vagn.

 bakifrån
 framifrån

Kul att ni ville gissa och jag trodde det skulle vara svårare jag  - modellen måste vara ovanlig. Det kanske är jag som lär mig mest av detta. Jag tycker att bästa stället att hitta bilmodeller är på youtube då får man ofta se dem in action.jag ledade upp 1960 års Lincoln cab på you tube- ovanlig färg brun metallic.

3 kommentarer:

Larsson sa...

En kompis hade en sådan bil för 40 år sedan - synnerligen praktisk bil att köra bräder o plank i! Bara att köra ner bakrutan och stoppa in!!!

En annan kompis har cab. fast 1960 - åkte senast i sommras!

Mercury sa...

Jag vad häftigt med bakrutan, det såg jag inte förrän nu.

Lempa sa...

Ball kärra..och Elvis favorit också...