torsdag 18 februari 2010

Tid och dagsljus

Stillahavstid råder  inte längre på min blogg, jag  lyckades ställa om felvisande klockan som Lempa  lagt märke till och som jag också retat mig på.

Tiden går och dagarna ljusnar och man kan t.o.m. åka obelysta skidspår efter jobbet, om man slutar jobbet  i tid. I tisdags kom jag iväg sent men tog ändå den obelysta delen av spåret, jag stakade några hundra meter när jag i dunklet skymtade en stor älg vid sidan av spåret, den vek av in i skogen när den såg mig. Jag tvärvände och kämpade mig jätterädd tillbaka till den belysta delen-spanade hela tiden bakåt för att se om någon ilsken älg följde mig - det gjorde den inte pust.  Nå ljusare tider, det är det jag vill illustrera...Kometen som väntar i garaget. Det känns som att den kanske behöver lite omtanke innan den ska igång igen i mitten av april gissningsvis. Jag har t.ex. jättedåligt krom på backspegeln och funderar på att överge originalet för en ny från US CAR PARTS katalogen för 1500. Bilen är i jättefint bruksskick men det förstås mycket man skulle kunna göra men på samma gång är det trist att riva i något som är ursprungligt. Inredningen är original helsoffor i tyg med små skador krom har släppt från en del av  bakre stötfångaren.

2 kommentarer:

Karlsson sa...

Kalla mig gärna tråkig, gubbe eller något men jag tycker att en orörd originalbil har något speciellt som topprenoveringar och hotroddar saknar (fast dom är trevliga dom med på sitt sätt).

Lempa sa...

Ha ha... synd att du inte hade kameran med vid Älgmötet...eller tur..... kanske skulle retat den med blixten...