söndag 31 januari 2010

BUICK -49

- som både Larsson och Lempa visste. Modellen heter Super Sedanette hos transportstyrelsen, den är importerad. Snygg välputsad sak tyvärr har jag inga bilder bakifrån.
Ser att det finns två till salu på fyndbörsen en för 80 000 och den andra för 195 000 tur att man inte är bilvärderare.































 På fotot där Larsson så rätt identifierade en bil ser man faktiskt att det står NewYorker och årsmodell 60 stämmer perfekt med det jag hittat när jag surfat.Den andra Chryslern har jag inte hittat men det stämmer säkert att det är en 65a men den har bara en list på sidan upptill många verkar ha två lister sedan ser det ut som att den  inte har några fenor alls. Ja man kan ju undra vilka som fick åka i dessa bilar.

















2 kommentarer:

Larsson sa...

Ang att åka i dessa bilar så sök på "Freys hyrverk" o liknande...

Peter Kampf sa...

Mmm...Buick. Nu är jag ju partisk till -47an men -49an är elegant och tuff.