söndag 13 december 2009

Besök på min hemort

Jag älskar min gamla hemort Gällivare - alldeles särskilt i December. Medan is , mörker och saltade vägar regerar norrbottens kustland dalar snöflingorna ned "där hemma". Skidspår finns i mil efter mil och de når ända in i samhället. Man tar bara skidorna i händerna och promenerar till spåret. Där jag bor nu har jag 2 mil till Luleås enda skidspår som kommunen sköter. Det finns andra spår som sköts av ideella föreningar men de är periodvis inte underhållna vilket jag har förståelse för. Just nu har det ingen betydelse alls för vi har ingen snö.

Jag visar några bilder från min weekendresa.
Gällivares stationshus är mycket vackert. Hela samhället ligger vackert vid Dundrets fot.

Hoppas ni också fått en dos julstämning idag på Lucia

1 kommentar:

Raggmunk sa...

Ha en riktigt God Jul!