onsdag 25 november 2009

Tåg

Skit! hela inlägget försvann bara för att jag inte tog med en datormus - den här pekplattan på bärbara datorn är idiotisk. Jag försöker författa ett inlägg från nattåget söderut för att jag vill uppmuntra tågresande. Det är rogivande och miljövänligt. I tågtidningen "KUPE" får man lära sig att ett tåg mellan Stockholm och Göteborg släpper ut 4 hekto koldioxid medan ett flyg samma sträcka släpper ut 6 TON!!! man får också veta att Svenska järnvägen är153 år gammal.

Nu är jag hemma och min datorpekplatta förstörde hela inlägget, jag råkade klicka fel hela tiden, det gick inte att skriva ordentligt. På hemresan hamnade jag tillsammans med en mamma med en fruktansvärt orolig lite pojke som babblade utan uppehåll samma ord 150 ggr även när han skulle sova mamman höll på att få ett nervöst sammanbrott. Jag låg högst upp och trots mp3lurar gick inte ljudet att tränga undan helt. Nja- rekommenderar inte natttåg lika starkt längre. Om man ska betala för egen kupe är det inte värt priset men miljövänligt är det iallafall. Å andra sida har jag aldrig tidigare varit med om att få störande sällskap på tåg så någon gång ska vara den första.

Inga kommentarer: