fredag 30 oktober 2009

Trabant, smartKAR och bil med träram

Här är några semesterbilder på bilar i förbifarten. I Budapest finns fortfarande några Trabanter kvar, roligt att se och jag tycker att tanken med en billig bil för alla är intressant och då är det klart att designen får stå tillbaka och att det är bättre att göra en neutral bil än en extrem bil. Så varsågod två TRABANTER



































Sedan en bil jag sett i flera europeiska städer en smart car just denna i sportbilstappning, den är skitliten men föralldel jag skulle kunna tänka mig den som pendlingsbil undrar just hur väghållningen är i nysnö.


































Sist idag en bil med träram som jag såg i England i somras. Den är antagligen i ett härligt orginalskick och när jag zommar in ser jag att det står MINOR 1000 på den så "Morris" är väl sorten då gissar jag



1 kommentar:

Karlsson sa...

Härlig Morris. Det ser ut som om framdelen skulle kunna snyggas till en aning men då får man vara försiktig så den inte förlorar sin personlighet. Kanske det är bäst att låta den vara som den är.

Apropå "folkvagnar" så har dom en speciell charm. När jag är ute och åker så säger folk visserligen snälla saker om Chevan, men Pvn har man oftast en närmare relation till. Jag vet inte hur många historier jag har fått ta del av om 444/544:an dom for runt med någon gång för en himla massa år sedan.