lördag 17 oktober 2009

Mina bilar och mina drömbilar

Det finns så många fina bilar - bilar man vill ha åtminstone i fantasin. Jag har en plansch på väggen med en verklig drömbil en Mustang Cobra GT500 - det är inte fel att drömma - och planschen är iallafall min.























När jag ändå fotade bilder på väggen fotade jag också av foton på bilar vi haft i verkligheten. En Camaro 69 men med manuell låda och en rak sexa. Jättefin bil som såldes för 60 000 för några år sedan nu är den värd betydligt mer. Önskar att vi hade haft den kvar... vi har en samling bättre digitala bilder på den någonstans men det får vara till nåt annat inlägg, det är utan tvekan den finaste bil jag haft.......hittills ska tilläggas.
















Sedan - min första amerikanare och enda V8 ...hittills... en Pontiac Formula 400 från 75 . detta var före digitakameran kom till oss så på den här bilen har vi bara pappersbilder.















Sedan mina nuvarande hjulbenta vänner. Just nu är det bara golfen som körs, jag körde MCn en sista vända förra helgen, det var kallt och lite halt dessutom. Den bronsfärgade Cometen är från 65 och den har bara en 6a men den är i orginalskick en nostalgiker till ett rimligt pris men inte bilen i mina drömmar men jag tycker mycket om den. Den hade varit avställd i 26 år innan jag köpte den. Snyggast är den när man ser den från sidan. Den är lik Ford Falcon och Ford Fairlane och reparationshandboken gäller även Mustang. Det är en ovanlig bil, jag har en lista på alla registrerade Cometer i Sverige men det är ändå svårt att direkt utläsa hur många som finns för några är avställda och det finns varianter på modellen och den tillverkades under flera år.Det finns en lyxigare version som heter Caliente.


















Kanske att jag helst skulle vilja ha en MercuryCougar cab från 69 eller 70 detta är en 67a som jag hittade i en tidning, inte den bästa bilden dessutom vit ingen höjdare men jag har länkat till en annan snyggare bild
Bildlänk. Bilen på länken är blå- min cougar skulle nog vara svart om jag hade en dvs. Det matchar kromet så fint.











Har ropat in lite nostalgiska tidningar på tradera det är så roligt att se vad man skrev när bilmodellerna kom ut.

Inga kommentarer: