måndag 5 oktober 2009

The House of the rising Sun= FRAMSTEG

Visste ni att "The House of the Rising Sun" är en protestsång mot alkohol och spel och att det är en engelsk folkvisa i grunden och att låtskrivare enl wikipedia troligtvis är Georgia Turner och Bert Martin från Kentucky. The Animals cover med sångaren Eric Burdon är den mest kända hittills-...... men det är nog bara för att ingen har hört min version ännu. Vill bara meddela att den är på gång. Med hårda fingertoppar på dotterns gitarr övar jag det fruktade F-ackordet. Än så länge låter det rent fördj...ligt men glädjande är att man kan höra vilken låt jag spelar och att det är min första riktiga låt att jämföras med typ" Små grodorna" och "Igelkottaskinnet" - jag är nybörjare och jag har inte ens en egen gura än... men en sådan är på gång.












Har införskaffat inspirerande plektrum från tradera för framtiden och vill samtidigt passa på att ge ett julklappstips en rimlig penning. Den gitarrist som inte blir glad över dessa är nog konstig.











Nu måste jag tyvärr gå ut och byta till vinterdäck, jag skulle hellre öva gitarr men vi har årets första ishalka som tack och lov infaller samtidigt som min lediga förmiddag.






1 kommentar:

grandprix63 sa...

Kul med ännu en blogg med fina gamla bilpärlor. Hittade hit tack vare Larsson.

Jaså vintern har redan kommit uppe hos er...
Nåja, vi har den snart över oss sörlänningar också.

Lycka till med gitarren och Cometen.