lördag 3 oktober 2009

Frostmorgon eller rent av vintermorgon?

När jag väl accepterat att hösten är här är det egentligen snart dags att acceptera att vintern kommit. I natt har det varit -9°C och världen är vit. Kometsäsongen är definitivt över.



















Hästsäsongen har övergått i vintriga vanor med att bära vattenhinkar och broddade skor. Idag ska sommarhagen plockas ned innan stolparna fryser fast ordentligt.














I trädgården får man se med andra ögon. Fingerborgsblomman är faktiskt ännu vackrare tack vare minusgraderna.































































Vallmokapslarna är riktigt vackra med alla iskristaller. Tyvärr verkar frosten ha tagit kål på mina chliplantor i växthuset innan jag hunnit ta in dem. Snyft. Idag ska jag städa ur växthuset med lite tur kanske någon klarar sig.

1 kommentar:

Barbro Binda sa...

Och här håller DU till! :-) Härlig blogg du har, nostalgin flödar! Gamla jänkare är ett intresse i vår familj, maken mest. Han har haft några stycken genom åren. Numera vardagsåker vi Frontera, och på somrarna skuttar vi runt i en liten Ford Taunus, 12M -55. Jättefräsch, helt i originalskick. Jag återkommer gärna hit, och du är välkommen tillbaka till mig om du vill. Kram! :-)