tisdag 20 oktober 2009

Datorprogram from hell??

Försöker lära mig spela både gitarr och munspel och vill kunna spela in instrumenten på olika kanaler eftersom de är svåra nog att hantera en och en, sedan kan man förstås också skapa egen musik - bara på skoj alltså - så jag köpte lite inspelnings grejor. Men allra först köpte jag en alldeles egen gura. En Tanglewood, de görs i Engand.












Sedan de "enkla" inspelningsgrejorna -trodde jag - fy attans så mycket tid det tar och jag har efter flera dagars ansträngning ännu inte lyckats få det minsta pip inspelat genom denna manick. Just nu tycker jag riktigt illa om det idiotiska programmet men själva manicken (eller ljudkortet) en USB enhet verkar lätt att hantera.

Tiden går ....inget ljud....jag var tom tvungen att läsa i manualen!! - men det hjälpte inte det heller och nu måste jag gå och lägga mig med oförättat värv eller vad det heter - en ny arbetsdag i morgon - tror ta mig sjutton att jag måste ta en veckas semester för att få rätsida på det hela.

















Undrar just om det är den ....attans micken det är fel på .....men den är ny så det är antagligen jag som gör fel vanligt.












Så har ni gott om tid prova på detta skit! (ja ja ...det känns kanske bättre i morgon när jag är utvilad). Sweet dreams!

1 kommentar:

Webster World sa...

I had a 1965 Comet Cyclone. Red. It was my coolest car.